Logo Universiteit Utrecht

Docentencommunity TAUU

Lieve Willemijn

#UUgotthismaarikniet: Hoe ga ik om met de ‘schrijf-je-in-vermoeidheid’?

Lieve Willemijn,

Begrijp me niet verkeerd, we bedoelen het allemaal goed. Maar ik schiet in de stress wanneer ik op twitter de zoveelste workshop voorbij zie komen over het verbeteren van online lesgeven of het moment dat mijn mailbox me herinnert aan die extra training over de juiste Teams instellingen. Als ik het niet doe, geeft het me het gevoel dat ik niet genoeg doe, of tenminste, meer zóu moeten doen als docent. Terwijl ik mijn best doe. Soms wil ik het gewoon even zelf uitzoeken.

Hoe kan ik het beste omgaan met de ‘schrijf-je-in-vermoeidheid’ of de ‘aanwezigheidsdruk’ die ik ervaar? Hoe kan ik zorgen dat ik niet oververhit raak door potentiële, goedbedoelde, extra hulp?

Lieve groetjes

L.

Beste L, 

Adem in, adem uit. Niks hoeft, alles mag. Zoek het zelf rustig uit en gebruik vooral de hulp die je kan gebruiken. Niemand dwingt je immers om alle berichten te lezen en er iets mee te doen.

Maar ook ik begrijp dat het lastig kan zijn. Er is namelijk zoveel leuks en het liefst doe je overal aan mee! 

Wist je trouwens dat zelfs ‘niet-meedoen’ een positief effect kan hebben op je onderwijs? Alleen al lezen over die zoveelste workshop of training zorgt ervoor dat je reflecteert op je eigen onderwijs. Dus mijn tip: sta erbij en kijk er vooral naar.

Daarnaast kan ik je ook een praktisch antwoord geven: maak een regel aan in je mailbox waardoor corporate mails in een aparte map terecht komen. Zo stroomlijn je niet alleen je mail, maar mogelijk ook je gedachten. 

You got this.

Lieve groet, 

Willemijn

 

U moet ingelogd zijn om te reageren, gebruik het formulier aan de linkerkant om in te loggen met uw solis gegevens.

#UUgotthismaarikniet: Hoe ga ik om met de ‘schrijf-je-in-vermoeidheid’?

Lieve Willemijn,

Begrijp me niet verkeerd, we bedoelen het allemaal goed. Maar ik schiet in de stress wanneer ik op twitter de zoveelste workshop voorbij zie komen over het verbeteren van online lesgeven of het moment dat mijn mailbox me herinnert aan die extra training over de juiste Teams instellingen. Als ik het niet doe, geeft het me het gevoel dat ik niet genoeg doe, of tenminste, meer zóu moeten doen als docent. Terwijl ik mijn best doe. Soms wil ik het gewoon even zelf uitzoeken.

Hoe kan ik het beste omgaan met de ‘schrijf-je-in-vermoeidheid’ of de ‘aanwezigheidsdruk’ die ik ervaar? Hoe kan ik zorgen dat ik niet oververhit raak door potentiële, goedbedoelde, extra hulp?

Lieve groetjes

L.

Beste L, 

Adem in, adem uit. Niks hoeft, alles mag. Zoek het zelf rustig uit en gebruik vooral de hulp die je kan gebruiken. Niemand dwingt je immers om alle berichten te lezen en er iets mee te doen.

Maar ook ik begrijp dat het lastig kan zijn. Er is namelijk zoveel leuks en het liefst doe je overal aan mee! 

Wist je trouwens dat zelfs ‘niet-meedoen’ een positief effect kan hebben op je onderwijs? Alleen al lezen over die zoveelste workshop of training zorgt ervoor dat je reflecteert op je eigen onderwijs. Dus mijn tip: sta erbij en kijk er vooral naar.

Daarnaast kan ik je ook een praktisch antwoord geven: maak een regel aan in je mailbox waardoor corporate mails in een aparte map terecht komen. Zo stroomlijn je niet alleen je mail, maar mogelijk ook je gedachten. 

You got this.

Lieve groet, 

Willemijn

 

U moet ingelogd zijn om te reageren, gebruik het formulier aan de linkerkant om in te loggen met uw solis gegevens.