Lieve Willemijn Hoe motiveer ik mijn studenten in deze donkere dagen? Lieve Willemijn, Of het nu door de corona crisis komt of door de donkere en koude dagen; ik weet het niet. Maar de studenten uit mijn werkgroep ...
Community Als studenten hun camera niet aan willen zetten Online lesgeven aan studenten die hun camera niet aan willen zetten, ik vind dat lastig. Hoe gaan jullie daarmee om? Hoe zorg je bijvoorbeeld ... 8
Lieve Willemijn Ophoepelen met die student! Lieve Willemijn, Ik geef een werkgroep aan een groep van 15 studenten. Er zit echter één oervervelende student in. Hij komt te laat, zit verveeld ...
Nieuws Voordrachten Studentenprijzen geopend (deadline 1 juni 2020) Het is weer zover: de werving voor de studentenprijzen 2019-2020 is gestart! Docenten en andere UUers kunnen studenten(initiatieven) en ...
Community ‘Is dit belangrijk voor het tentamen?’ Hoe ga je om met studenten die niet intrinsiek gemotiveerd zijn? De terugkerende vraag ‘Moeten we dit weten voor het tentamen?’ is ... 3
Community Kleinschalig onderwijs – wat als studenten niet komen opdagen? Bij ons op de faculteit hebben we veel kleinschalig onderwijs in groepen van ongeveer 15 studenten. Ik ben daar een groot voorstander van en vind ... 2
Blog Hoe houd je je studenten bij de les? Hoe houd je je studenten bij de les? Yolanda van Beek (UHD bij Ontwikkelingspsychologie) ontwikkelde samen met de coördinatoren van de vier ...
Blog Je verplaatsen in “de ander” Begin juni was ik op een herdenkingsbijeenkomst van de Stijkelgroep, een van de eerste Nederlandse verzetsverbanden in de tweede wereldoorlog, ... 1
Docent in the Picture Docent in the picture: Rachel Dijkstra (Rechtsgeleerdheid) Mr. Rachel Dijkstra is sinds 2016 als junior-docent verbonden aan de Universiteit Utrecht. Zij heeft bestuursrechtelijke en rechtstheoretische ...
Blog Waar het wringt Waar het wringt Door Ruud Abma, 13 dec. 2017 Mensen kunnen heel wat hebben. De afgelopen decennia is voor docenten aan de universiteiten en ...
Nieuws TAUU – UYA Meeting: Interdisciplinary teaching roundtable and workshop TAUU and Utrecht Young Academy (UYA) (Rianka Rijnhout, Brianne McGonigle Leyh) organize a roundtable and workshop on interdisciplinary teaching ...
Blog Voicing the individual and the collective in our classrooms By Debbie Cole (Associate professor of English and Intercultural Communication) and Geke Niemann (BA student, English Language and Culture ...
Nieuws Positie TAUU Team binnen het nieuwe Centre for Academic Teaching (CAT) Op 1 september opende Universiteit van Utrecht de deuren van haar Centre for Academic Teaching (CAT). Dit centrum is opgericht met als doel te ...
Blog UU-docent Marc van Mil op Lowlands 2017 in gesprek over superbaby’s en DNA Op de achtergrond beginnen de eerste dreunen en beats al op te komen, maar in The Mind of the Universe-tent op Lowlands is het nog rustig. Een ...
Blog Het verdrongen curriculum – foto’s en boekje Op 22 juni gaf ik in de Luthersekerk mijn afscheidscollege ‘Het verdrongen curriculum. Over onderwijs in de sociale wetenschappen’. ... 2
Blog Van Peuter tot Postdoc: onderwijs in het vrije veld Materiaal: een zandhoop achter de Botanische Tuinen op de Uithof en een grote tuinslang. Docentenhandleiding: studenten in een halve kring er ...
Blog Why I applied for a (Senior) Fellowship at the Higher Education Academy (UK) In 2016, I applied for a senior fellowship of the Higher Education Academy (HEA) in the UK. But why, as a teacher from the Netherlands, would you ...
Nieuws UU docenten gezocht voor Rectors League Het Scholennetwerk is voor haar activiteit de Rectors League op zoek naar promovendi, post docs, UD’s, UHD’s of hoogleraren die het ...
Blog Making Journeys: from the classroom to a third space Mary Bouquet is an assistant professor, and Fellow for the Art History/ Museum Studies, and Media and Performing Arts tracks, at UCU, ...
Blog Inspiratie: zaaien en oogsten Ik was vroeg. Op het gazon was een van de organisatoren met een schepje in de aarde aan het wroeten. Ik stelde vast dat dit geen ... 1