Nieuws // Werkvormen Workshop: hoe ontwikkel je onderwijs voor professionals + passende kwaliteitszorg Professionals leren anders dan achttienjarigen die zojuist de middelbare school hebben verlaten. In deze workshop staan we stil bij een aantal ...
Docent in the Picture Without sustainable teaching, the development of our civilization will discontinue, decline, and die away. Cha-Hsuan Liu was a lecturer at the Department of Interdisciplinary Social Science (ISS). The teaching in ISS consists three pillars: Social ...
Nieuws Join the SIG-meeting Education for Professionals on September 29… …and learn about ’the current state of education and lifelong learning’ On Tuesday the 29th of September, between 14.00 and ...
Nieuws Academic Buddy Programme (USO project): tussenstand In September 2019 is het tweejarige USO-project ‘Academic Buddy Programme’ (REBO, FSW en GW) van start gegaan. Het project richt zich op zowel ...
Nieuws TAUU is looking for teachers to strengthen the TAUU-council TAUU-council Teachers Community TAUU (Teaching Academy Utrecht University) is a community of teachers that meet online as well as ...
Blog Online Teaching Intervention Study @ UU This blog collects all the updates about OTIS (Online Intervention Study @ UU). Contacting OTIS You can reach OTIS by contacting Bert Le Bruyn ... 1
Community Onderwijs op afstand, hoe gaan we evalueren? Blok 3 is nu bijna afgelopen, maar hoe evalueer ik mijn onderwijs op afstand? En wat gaat de UU doen met evaluaties? 8
Nieuws Laat de beoordeling van de docent maar (niet) over aan de student In december 2019 publiceerden we (Karin Scager, Johan van Strien en Ineke Lam) een artikel over de cursusevaluaties: ‘Laat de beoordeling van de ... 1
Community Engels praten in een werkgroep waarin studenten en de docent Nederlandstalig zijn Hoe om te gaan met studenten die moeite hebben met Engels in werkgroepen? Zeker als zowel de docent als alle studenten Nederlands spreken, maar ... 3
Community Student verlaat de werkgroep steeds te vroeg Ik heb een student in mijn werkgroep die altijd iets eerder vertrekt omdat hij een andere afspraak heeft staan. Wat doe ik daarmee? 3
Lieve Willemijn Hoe ga je om met overbelaste studenten? Lieve Willemijn, Hoe ga ik om met studenten in mijn cursus die overwerkt zijn? Aan de ene kant gun ik ze wat rust, maar aan de andere kant wil ik ...
Nieuws Peerobservatie-programma voor docenten In alle reacties die TAUU kreeg naar aanleiding van de cursusevaluaties werd toch wel duidelijk dat beoordeling van docenten toch echt niet kan ...
Nieuws Wat gaan we doen met de cursusevaluaties? Het stuk over evaluaties leverde TAUU de best gelezen nieuwsbrief óóit op. Reden voor ons om het onderwerp de komende tijd niet meer los te ... 1
Blog Aan de slag met het evalueren van jouw onderwijs Er is veel te doen om cursusevaluaties: docenten reageren via TAUU dat cursusevaluaties biased zijn en helemaal niet geschikt als instrument om ...
Nieuws De uitslag van ‘De Grote Evaluatie van de cursusevaluaties’ Bijna 100 docenten vulden de evaluatie van de cursusevaluaties in. Sommigen deden niet flauw en evalueerden meteen óók de evaluatie van de ... 3
Nieuws Docent, evalueer de cursusevaluaties! Op een groot scherm in het Koningsbergergebouw stond laatst: ‘Vind jij ook dat de lesstof niet aansluit bij je tentamen, vul dan de ...
Blog Docentenenquete 2019 “Die oogopslag als ze ineens een inzicht hebben, of verrast worden door kennis” In onze laatste nieuwsbrief hebben we jullie gevraagd hoe het is ...
Blog Hardop dromen over doceren op de universiteit: van feedbackfabriek naar betrokken bedrijf Docenten op de universiteit: van intellectuele praatgroep leiders tot industriële lopende band medewerkers Aleid Truijens schreef onlangs in de ...
Blog A Job Worth Having? The Chronicle surveyed faculty members across the US about their work. I was struck by this figure: How would we answer these questions, I ...
Blog Speer- en knelpunten van de tijdelijke docent Voor de derde keer zijn docenten met een tijdelijk contract bij elkaar gekomen bij het TAUU om te brainstormen over hoe (en of!) zij hun ...