Community Conversation about Inclusive Teaching to Enrich Utrecht University (online session) How can we foster diversity and inclusion as rewarding and enriching aspects of teaching at UU? And how can we reconsider our University Teaching ...
Community Webinar – Ontwikkelen van een inclusief curriculum en leeromgeving English below Het USO-project “Developing an Inclusive Curriculum and Learning Environment” heeft als doel om hulpmiddelen voor ...
Nieuws // Werkvormen Workshop: hoe ontwikkel je onderwijs voor professionals + passende kwaliteitszorg Professionals leren anders dan achttienjarigen die zojuist de middelbare school hebben verlaten. In deze workshop staan we stil bij een aantal ...
Community Peer Observatie Programma voor docenten Het programma laat je weer ervaren wat we studenten proberen te leren en waarom in gesprek gaan met je ‘peers’ zo waardevol is. Afgelopen maanden ... 4
Community Inspiratievideo: Breakout rooms én gifjes gebruiken voor een veilige (online) leeromgeving. Hoe pak je dat aan? Van een grote groep studenten in de collegezaal, naar een scherm in je eigen huis; college geven is al een tijd niet meer zoals het was. ... 1
Community Onderzoek naar rechtvaardigheidsbeleving Mijn naam is Idske Witteveen, en in het kader van mijn masterthesis voor Educational Sciences doe ik onderzoek naar de beleving van ...
Community UU-medewerkers voor fotoshoot gezocht! Voor een aantal foto’s van onderwijssituaties en situaties waarin 2 of 3 mensen met elkaar in een (advies)gesprek zijn, zijn we op zoek ...
Werkvormen Het is waardevolle feedback als je aangeeft dat je iets niet snapt Karlijn Gielen werkte mee aan het project Deep leren door online peer feedback en maakte peer feedback een belangrijk onderdeel van ...
Werkvormen Interview “Diep Leren door Online Peer Feedback” “Je doet studenten tekort als je geen peer feedback inbouwt bij schrijfopdrachten in je cursus” Van mei 2018 tot juni 2020 zijn Fred Wiegant en ... 3
Community Hoeveel pauze in online werkgroep? Hou ik te weinig pauze in mijn online werkgroep? Is voor twee uur college vijf of twintig minuten normaal? Studenten geven aan het online ... 2
Community Co-creatie in coronatijd – hoe pak je dat aan? Bij co-creatie in onderwijs en onderzoek gaan academisch personeel en studenten gezamenlijk aan de slag met het ontwerpen en creëren van leer- en ... 2
Werkvormen Door peer feedback ging het cijfer omhoog André van der Velden werkte mee aan het project Deep leren door online peer feedback en maakte peer feedback een belangrijk onderdeel van zijn ...
Community Programmatisch toetsen: geen cijfers maar inhoudelijke feedback Studenten leren niet optimaal wanneer zij alleen cijfers krijgen. Nog minder leren ze wanneer dit een slecht cijfer is. Eigenlijk zouden docenten ...
Community Een jaar corona English below In maart 2020 riep het kabinet op om geen handen meer te schudden. Het was onwennig maar ook waren we in de veronderstelling dat ... 4
Community How can we organise a continuous feedback loop? Dear colleagues, From my experiences as a student and a teacher I’ve noticed that feedback for students often constitutes a single feedback ... 7
Community Online survey instructor view towards online learning Dear all, This study is being conducted by Maaike Dooijeweerd at the University of Utrecht. You are invited to participate in this study because ...
Community College streamen via Youtube Beste collega, voor een specifieke cursus heb ik uitgezocht hoe een college via Youtube te streamen is. Mijns inziens heeft streamen via Youtube ... 4
Community Update: Vanaf 17 december moet je inloggen op publieke PC’s voor de klas Meer informatie op intranet: https://intranet.uu.nl/actueel/mededelingen/vanaf-17-december-inloggen-op-publieke-presentatiecomputers-update 2
Community Benieuwd naar de stand van zaken rondom Ubicast (de ‘nieuwe’ Mediasite)? Kijk dan op intranet: https://intranet.uu.nl/actueel/mededelingen/voortgang-ubicast-hoe-gaat-het-met-de-nieuwe-videodienst-van-de-uu
Community MS Streams: opnemen van colleges Ik heb grote moeite met het beleid rondom het opnemen van colleges. Dat mag alleen met toestemming van alle studenten (dus als één die ... 10